Websiterendement
Image default
Marketing

Hoe uw tuincentrum op de markt brengen voor het voorjaar

Hoe uw tuincentrum op de markt brengen voor het voorjaar

 

Nu de eerste lentescheuten zichtbaar worden, is het tijd om de marketing- en verkoopteams van uw tuincentrum klaar te stomen voor de start van het nieuwe seizoen. Tuincentrum marketing is namelijk erg belangrijk. Zoals we afgelopen najaar in onze blog hebben besproken, moet u een aantal zaken in overweging nemen voordat u de schakelaar van uw tuincentrum omzet voor het komende seizoen. Dit is ook het perfecte moment om te beginnen met het opstellen van een marketingplan voor uw bedrijf. Lees verder voor een aantal nuttige tips en trucs voor het starten van uw voorjaarsmarketingcampagne voor uw tuincentrum. Je kunt het zelf volledig doen, met de nodige risico’s die daarbij komen kijken. Of je kunt het door Garden Connect laten doen. Met dit online marketingbureau heb jij de zekerheid dat jouw bedrijf het significant beter zal gaan doen.

 

Enthousiasme opwekken voor lente- en zomerproducten

Hoewel veel planten goed gedijen in de winter, kunt u het tuinieren het beste uitstellen tot het eind van de winter of het begin van de lente. Zodra de grond begint te ontdooien, kunt u beginnen met het creëren van een ideale tuinomgeving voor uw klanten. Maak uw klanten enthousiast voor tuinieren door producten te promoten die het best geschikt zijn voor de warmere maanden. Hier zijn een paar producten die u op weg kunnen helpen: – Bloemen – Felgekleurde bloemen zijn een must voor lentetuinen. Populaire bloemen voor de lente zijn tulpen, narcissen en hyacinten. – Groenten – Groentetuinen vereisen specifieke groeiomstandigheden, maar zijn een geweldige manier om vitaminen, mineralen en vezels in uw dieet te krijgen. Populaire groenten om in de lente te verbouwen zijn tomaten, komkommers, bonen en pompoenen. – Kruiden – Kruiden zijn een geweldige aanvulling op elke tuin en zijn er in een verscheidenheid van smaken en geuren. Populaire kruiden zijn munt, rozemarijn en basilicum.

 

Voeg nieuwe productafbeeldingen en -beschrijvingen toe.

Zodra een product aan uw inventaris is toegevoegd, moet u een beschrijving en een afbeelding toevoegen. Als een product een SKU heeft, kunt u gemakkelijk een afbeelding en een beschrijving uploaden naar uw website. Als je een product tegenkomt dat je aan je inventaris wilt toevoegen, maar geen SKU heeft, kun je het nog steeds aan je website toevoegen. Misschien wilt u een foto van het product in uw tuincentrum maken en deze als afbeelding uploaden. U kunt ook een productbeschrijving op uw computer maken en de tekst naar uw site uploaden. Door productafbeeldingen en -beschrijvingen aan uw website toe te voegen, helpt u uw klanten bij hun aankoopbeslissingen en geeft u hen een realistisch beeld van hoe het product eruitziet.

 

Schrijf advertenties voor nieuwe producten.

Advertenties zijn een geweldige manier om de markt van uw producten en kan worden gebruikt in een verscheidenheid van media. Nu is een geweldige tijd om advertenties te schrijven voor alle nieuwe producten die u hebt toegevoegd aan uw inventaris. U kunt websites zoals Google AdWords of Bing Ads gebruiken om advertenties voor uw producten te schrijven. Een andere optie is om social media platforms zoals Facebook, Instagram en Twitter te gebruiken om advertenties voor je producten te schrijven. Als je eenmaal een platform hebt gekozen, zorg er dan voor dat je de naam en het adres van je tuincentrum in de advertentie zet, evenals het product of de producten die je wilt promoten. Hoe meer platforms je gebruikt, hoe groter de kans dat je een groter publiek bereikt.

 

Breng uw best presterende producten van vorig seizoen opnieuw op de markt

Misschien heeft u een paar producten die consequent werden gekocht gedurende het einde van vorig seizoen. Als dat zo is, overweeg dan om deze producten opnieuw op de markt te brengen tijdens het komende seizoen. U kunt dit doen door een speciale pagina op uw website te maken met daarop uw best presterende producten van vorig seizoen. Op deze manier kunnen uw klanten gemakkelijk toegang krijgen tot deze producten zonder dat ze de rest van uw inventaris hoeven te doorzoeken.

http://www.gardenconnect.com

Gerelateerde artikelen

Zorg voor meer rendement dankzij Google Shopping

Maak je klaar om linkbuilding uit te besteden

Online marketing uitbesteden? Lees hier verschillende mogelijkheden