Websiterendement
Image default
Marketing

Maak je klaar om linkbuilding uit te besteden

Linkbuilding is een cruciaal onderdeel van elke SEO-strategie, maar het is lastig om te doen als je geen expert bent. Het opbouwen van relaties en het creëren van de inhoud die nodig is om links te bouwen kost tijd die veel websitebouwers simpelweg niet hebben.

Het linkbuilding uitbesteden lijkt een simpele oplossing. Huur gewoon een derde partij in om het proces voor je te regelen. Jij betaalt het geld, zij bouwen links voor jou en jouw website schiet omhoog in de ranglijst. Eenvoudig.

Maar zo eenvoudig is het niet. In dit artikel worden de stappen besproken die jij moet nemen om linkbuilding uit te besteden als een professional.

Controleer of jouw website gereed is

Linkbuilding is slechts een onderdeel van een succesvolle SEO-strategie. Je krijgt alleen de maximale waar voor je geld als de andere onderdelen ook op hun plaats zijn. Dus voordat je linkbuilding uitbesteedt, moet je controleren of je je op een plaats bevindt waar het zinvol is om dit te doen. Het is essentieel om de basis op zijn plaats te hebben.

Hier zijn enkele tekenen die erop wijzen dat je er klaar voor bent.

Je weet hoe linkbuilding in jouw strategie past

De beste tijd om linkbuilding uit te besteden, is wanneer je een solide SEO-strategie hebt en je duidelijk weet hoe linkbuilding je ten goede zal komen.

Enkele gevallen waarin je linkbuilding zou moeten gebruiken, zijn:

Wanneer je een nieuwe site bouwt en deze zo snel mogelijk van de grond wilt krijgen.

Je hebt een nieuwe site overgenomen die baat heeft bij een serieuze linkbuilding.

Je wilt een bestaand project een boost geven.

Wat de reden ook is, het hebben van een solide strategie zorgt ervoor dat de links die je bouwt een maximale impact hebben. Je hebt de meeste kans om een ​​goede strategie te hebben als je een ervaren websitebouwer of SEO-expert bent.

Wanneer uitbesteden?

Maar wat als je niet zo ervaren bent, hoe weet je dan of jouw website in dit geval baat heeft bij links?

Hier zijn enkele veelvoorkomende symptomen die erop wijzen dat dit het geval is. Jouw inhoud scoort, maar niet zo hoog als je zou willen. Content is essentieel voor elke SEO-strategie. Het is net zo belangrijk als linkbuilding. Als Google je inhoud niet leuk vindt, zal geen enkele hoeveelheid linkbuilding het op de ranglijst omhoog krijgen.

Een goede indicatie dat je klaar bent om linkbuilding uit te besteden, is als je een bestaande website hebt met inhoud die laag op pagina één staat of in de bovenste paar pagina’s van de zoekresultaten.

Dat is een goed moment is om met linkbuilding te beginnen, omdat jouw inhoudsrangschikking betekent dat Google deze vertrouwt. Links zijn misschien alles wat jij nodig hebt om jouw positie te verbeteren. 

Wat als jouw inhoud niet scoort?

Als je een site hebt met veel inhoud die niet goed scoort, kan dit een teken zijn dat je moet werken aan het verbeteren van je inhoud voordat je linkbuilding uitbesteedt. Bekijk de andere inhoud die rankt voor de zoekwoorden die je wilt targeten en vergelijk deze met jouw inhoud om te zien hoe je deze kunt verbeteren.

 

https://seeders.nl/linkbuilding-uitbesteden/

Gerelateerde artikelen

Zorg voor meer rendement dankzij Google Shopping

Wanneer schaker je een online marketing bedrijf in?

De voorbereiding voor je nieuwe website