Websiterendement
Image default
Bedrijven

Do’s & Don’ts van E-commerce

Veel jongeren starten tegenwoordig een e-commerce business om een bedrijf op te zetten of om simpelweg een extra zakcentje te verdienen. Er zijn verschillende manieren en tactieken om zo’n bedrijf op te zetten, ieder met zijn eigen voor- en nadelen.

Voor- en nadelen

Neem bijvoorbeeld dropshipping: het grote voordeel hiervan is dat je geen opslagruimte en startkapitaal nodig hebt, omdat jij in feite slechts de tussenschakel bent van klant en leverancier. Het nadeel hiervan is dat je nooit volledige controle hebt over de levertijd, verpakking en voorraad. Daarbij maakt strengere Europese regelgeving, wat betreft import van buiten de EU, het lastig om een dropshipping webshop te beginnen.

Focus Je kan er ook voor kiezen om te focussen op éen product en dit vervolgens grootschalig in te kopen. Hierdoor heb je wel volledige controle over de levertijd, verpakking en voorraad én ben je niet afhankelijk van Europese wetswijzigingen. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden van e-commerce strategieën. Hoe het ook went of keert: de succesfactor van ieder e-commerce bedrijf hangt af van een aantal dingen. In dit artikel staan dan ook de do’s en don’ts van e-commerce. 

Kwaliteit

Wil je een e-commerce bedrijf opzetten met een lange termijnvisie? Dan is de kwaliteit van je product en service het allerbelangrijkste. Het is beter om in het begin iets meer te investeren in de kwaliteit, waardoor je mogelijk iets minder winst maakt op de korte termijn, dan het is om te bezuinigen op de kwaliteit waardoor je op korte termijn meer winst maakt. De nadruk ligt hierbij vooral op de korte termijn. Zeker is het leuk om snel veel geld te verdienen op een goedkoop product dat je grootschalig hebt ingekocht. Echter, als de kwaliteit achteraf niet blijkt te volstaan, dan zullen de klanten niet terugkomen voor een nieuwe bestelling.

Webshop webdesign

Het eerste wat consumenten zien wanneer ze op je site klikken is het design van de webshop. Het webshop webdesign kan een site maken of breken, afhankelijk van de professionaliteit. Zorg er dus voor dat je webshop webdesign op en top is en dat het representatief is voor jouw bedrijf. De webshop is het visitekaartje en middelpunt van je bedrijf, daar mag dus best in geïnvesteerd worden.

https://webdesignkaart.nl/webshop-webdesign/