Nu je website online staat, mogen er wel klanten komen, vind je. Wat had je gedacht? Dat je er al was met het plaatsen van een website? Helaas is de realiteit anders. Je kunt je website hoger in de zoekmachinelijst van Google krijgen door het volgen van een aantal aanwijzingen van Google. Google is zuinig met het geven van tips omdat ze aan het adverteren via Google adwords goed verdienen. Ze hebben dus liever dat je veel uitgeeft om je website betaald boven de organische zoekresultaten te plaatsen. De organische zoekresultaten zijn de onbetaalde zoekresultaten. Voor een ondernemer is het veel voordeliger om onbetaald een toppositie Google te verkrijgen. Dat is echter alleen maar weggelegd voor bedrijven in een of ander niche segment met geen concurrentie. Maar de meeste bedrijven moeten gewoon hard hun best doen om boven te komen drijven in de zoekresultaten. Je kunt best zelf wel het een en ander doen om je website online vindbaarheid te verbeteren. Daarvoor is het noodzakelijk dat je je website goed inricht op je zoekwoorden. Deze zoekwoorden heb je natuurlijk van te voren wel goed overdacht. Dit moeten dus de zoekwoorden zijn waarop de klant jou gaat zoeken. De zoekwoorden komen voor in de titels, koppen en vetgedrukte teksten. Maar pas op: je zult Google niet belazeren! Als je overdreven veel zoekwoorden gebruikt dan wordt je daarvoor niet beloond door Google. Ook klanten zullen je website niet fijn vinden. Dus snij jezelf niet in de vingers. Voor de rest is het belangrijk om je website vindbaar te maken voor de spiders van Google via inkomende links. De spiders van Google zijn stukjes software, die het internet afstruinen en websites indexeren. Zij bewegen zich voort via links. Dus hoe meer links, hoe beter zou je denken. Maar ook dat is helaas niet waar. Google waardeert alleen de relevante links, dus komende vanaf bedrijven waar jouw bedrijf iets mee heeft. |
bron van dit bericht |