Websiterendement
Image default
Internetmarketing

5 stappen voor het kiezen van een sterke domeinnaam

Tegenwoordig wordt het steeds lastiger om een geschikte domeinnaam te kiezen. De domeinnamen worden steeds langer, omdat de korte termen allemaal op beginnen te raken. Natuurlijk kun je nog wel de eigenaar worden van een korte A-term domeinnaam, maar dan betaalt u al snel veel geld voor alleen een naam. 

Wat verstaan we onder een A-term domeinnaam:
Je kunt hierbij denken aan domeinnamen die maar uit 1 woord bestaat (enkelvoud of meervoud). Zeer sterke termen die op den lange duur zeer veel geld kunnen opleveren.

De iets minder sterke termen zijn de namen die bestaan uit twee verschillende woorden, deze termen zie je vaak voorbij komen, omdat je deze nog redelijk goed vast te leggen zijn. De meest gebruikte termen zullen al wel geregistreerd zijn.

Er zijn een aantal regels die veel internetspecialisten gebruiken voor het kiezen van een domeinnaam:

– Zorg dat je domeinnaam zo kort mogelijk is.

– Zorg dat je een pakkende domeinnaam gebruikt. (Zoals bv je bedrijsnaam)

– Zorg dat je nadenkt over de keuze van je extentie, met kijk op de toekomst. (.nl of .com of .net of .org)

– Bepaal voor welke doeleinden je de domeinnaam gaat gebruiken. Voor adsense doeleinden is het verstandig om een zoekterm te gebruiken, voor ondernemers is het verstandig de bedrijfsnaam te vermelden in de domeinnaam.

Je kunt je domeinnaam het best vastleggen bij een ervaren hosting provider. Zorg dat je de domeinnaam + Hosting vastlegt en niet voor twee aparte hosting providers kiest.

bron van dit bericht