Websiterendement
Image default
Aanbiedingen

PR tijdens de pandemie, digitale marketingtrends en berichtmerken

PR is van onschatbare waarde tijdens een pandemie

Herinner je je de reclamecampagne “Priceless” van Mastercard nog? Het was zo succesvol dat je je waarschijnlijk nog de boodschap herinnert: “Er zijn dingen die niet met geld te koop zijn. Er is Mastercard voor al het andere. ” Vandaag zou ik zeggen dat PR van onschatbare waarde is. Uw PR-bedrijf, PR-afdeling of PR-specialist of een onafhankelijke PR-specialist zijn enkele van de meest waardevolle activa in uw bedrijf. Als je er niet veel aandacht aan hebt besteed, is dit het moment om te beginnen.

Vraag het PR-team om hun liefdadigheidsevenementen te heroverwegen

Vraag uw PR-team om te bekijken welke liefdadigheidsevenementen u kunt organiseren. Zo lanceerde Glossier bijvoorbeeld een nieuwe handcrème en schonk deze aan zorgprofessionals nog voordat deze werd uitgedeeld aan vaste klanten. Welke consument zou na zo’n oprechte inspanning niet willen samenwerken met een merk?

Laat ze je leiden

Laat u begeleiden door uw PR-team. Het publiek is niet dom, maar ze verwachten dat uw bedrijf eerlijk, eerlijk en waarheidsgetrouw is. PR- en crisismanagementprofessionals weten hoe ze aan deze eisen moeten voldoen en zijn daarom een ​​van de meest gewilde bronnen tijdens en na een pandemie.

Stuur PR-mensen de loopgraven in

PR-professionals zijn van nature in staat tot improviseren en kunnen meer doen met minder. Dit is het moment voor uw PR-team om de krachten te bundelen met andere delen van uw bedrijf. Het klinkt misschien als een vreemd idee, maar uw PR-team moet nauw samenwerken met IT-, juridische en andere teams waarmee ze normaal niet dagelijks te maken hebben. Hierdoor ontwikkel je nog meer creativiteit en voorkom je mogelijk dat je fouten maakt in het communicatieproces.

Digitale marketingtrends die je misschien niet hebt opgemerkt

Digitale marketing verandert snel. Deze snelle veranderingen illustreren het belang van het identificeren van de juiste marketingtrends. Het vinden van de juiste strategieën kan leiden tot meer naamsbekendheid, verkeer, leads en verkopen. Hoewel veel marketeers aangetrokken kunnen worden door nieuwe technologieën zoals gesproken zoekopdrachten, messenger-advertenties en verwerkingstechnieken in natuurlijke taal, zijn velen niet bereid hun marketingbudgetten op het spel te zetten. Maar er zijn altijd bewezen methoden.

1) E-mailmarketing 2.0

E-mailmarketing is zeker geen nieuwe marketingtool. Het was zelfs een van de eerste tools die bedrijven konden gebruiken om online klanten te bereiken en met hen in contact te blijven. Gelukkig maakt e-mailmarketing vandaag een comeback. Ten eerste zijn er veel e-mailserviceproviders die constant op de markt komen. Ten tweede groeit het aantal betaalde nieuwsbrieven.

2) Influencer-marketing heeft zijn niche gevonden

Influencer-marketing kan vaak een hogere ROI opleveren dan SEO-, contentmarketing- of PPC-advertenties. Merken zijn steeds vaker op zoek naar micro-influencers met een meer betrokken en loyaal publiek.

3) Het gebruik van chatbots blijft groeien

Uit onderzoek blijkt dat ongeveer de helft van alle websites nu chatbots gebruikt, en dat aantal groeit week na week.

4) PPC wordt geautomatiseerd

Het gebruik van software om PPC-campagnes te lanceren is niets nieuws. Sinds de komst van Google Ads zijn er zelfs programma’s ontstaan ​​om marketeers te helpen hun campagnes te optimaliseren. Veel eentonige PPC-taken behoren tot het verleden.

5) Video als standaardmethode

YouTube meldt dat gebruikers elke dag 1 miljard uur aan video bekijken. Dit is een duizelingwekkend aantal, vooral als je bedenkt dat YouTube slechts een van de vele ondersteunde videokanalen is. Instagram, Twitter, Facebook, Pinterest en Reddit ondersteunen ook video-inhoud. Marketeers die de vaardigheden leren om boeiende video’s te maken (zoals plannen, scripten, belichten, filmen, bewerken en afbeeldingen), hebben een voorsprong op degenen die alleen blogposts met alleen tekst schrijven.

Het is tijd om uw merkboodschap opnieuw te bekijken

De meest succesvolle boeken, films, leiders, tijdperken en generaties hebben één ding gemeen: een zeer boeiend verhaal dat mensen emotioneel boeit en hun overtuigingen en acties vormgeeft. En hetzelfde geldt voor merken. Wij marketeers moeten aan dezelfde hoge standaard voldoen. Als we CEO’s echter vragen hun merkverhaal te delen, schudden ze vaak gewoon hun hoofd en geven ze toe dat ze dat niet kunnen. Om uw merkverhaal te creëren, moet u er eerst in duiken. Het verhaal heeft de kans om veel verder te gaan, om natuurlijker met mensen te communiceren en, belangrijker nog, om het merk in al zijn glorie te presenteren in de huidige mediaomgeving. Wil je merk echt succesvol zijn, dan moet de storytelling die je creëert je in staat stellen om emotioneel contact te maken met mensen. In de wereld van na Covid-19 zijn het merklandschap en de gesprekken drastisch veranderd. We moeten toegeven dat het tijd is om onze geschiedenis te heroverwegen. Het proces zal inspirerend zijn en nieuwe hoop en richting geven. En uiteindelijk wint degene met het beste verhaal.

Hoe u een veeleisende klant wint

Als PR-professional kunt u te maken krijgen met een steeds veeleisender klantenbestand. Maar u weet ook dat zelfs de meest veeleisende klant kan worden aangetrokken. Maar misschien moet u verschillende strategieën proberen. Hier zijn enkele manieren waarop een PR-professional zijn strategie kan veranderen om de meest veeleisende klanten aan te trekken.

1) Maak kennis met de cultuur en het leiderschap van het bedrijf

Om de behoeften van uw klant te begrijpen, moet u de geschiedenis van het bedrijf kennen. Je moet je bewust zijn van haar successen, haar eerdere PR-strategieën en waarom ze faalden. U moet weten wie het bedrijf leidt en wie u kan ondersteunen.

2) Vertel de klant over uw branche

Het kan voorkomen dat de opdrachtgever PR-bedrijven in het algemeen niet vertrouwt of er een negatieve ervaring mee heeft gehad. Mogelijk moet u uw klant iets over uw branche vertellen, zodat het management weet wat ze kunnen verwachten.

3) Focus op de doelen van de klant

Nadat je het bedrijf hebt leren kennen, is de volgende stap om een ​​veeleisende klant tevreden te stellen, zich te concentreren op zijn doelen. Zonder de specifieke doelen te kennen, zal het moeilijk voor u zijn om uw waarde aan uw cliënt te tonen.

4) Nauwe communicatie

Uw klant wil het gevoel hebben dat zijn bedrijf uw hoogste prioriteit heeft. Om deze reden moet u vaak met hem communiceren. Herinner uw cliënt er ook aan dat u zijn doelen kent en begrijpt.

5) Relaties gebouwd op vertrouwen

Uw cliënt moet weten dat hij op u kan vertrouwen, ongeacht de situatie. Het kan lang duren om dit vertrouwen te winnen.

6) Wees voorbereid op moeilijke gesprekken

Als u bijvoorbeeld wordt geconfronteerd met een moeilijke situatie waarin de CEO erop staat het gezicht van het bedrijf te worden, en u niet zeker weet of dit ten goede komt aan het bedrijf. Als PR-professional weet u dat u in dergelijke zaken delicaat moet zijn en misschien moet wachten tot uw cliënt u volledig vertrouwt voordat u kritiek geeft.

7) Onderschatting en te hoge uitgaven

Als u denkt dat het zes maanden zal duren voordat uw strategie resultaten begint op te leveren, vertel uw cliënt dan dat u denkt dat de verandering over negen maanden zichtbaar zal zijn. Het is beter om de klant goed nieuws te geven als het plan vroeg werkt.

8) Toon altijd uw waarde

Veel PR-professionals maken de fout om te ontspannen na het winnen van een goede klant. U moet echter hard blijven werken en vechten om ervoor te zorgen dat uw klant het volgende contract met u ondertekent.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bureau

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/