Websiterendement
Image default
Aanbiedingen

Haal het meeste uit jouw ads en besteed deze uit

Wat zijn Google ads?

Google ads is simpel gezegd dé manier om te kunnen adverteren op Google. Dit is dan ook een groot verdienmodel voor dit bedrijf. Je kunt met Google ads adverteren op verschillende plekken. Dit kan binnen de zoekmachine zelf, via Google shopping of zelfs met een video via YouTube. 

 

Het is belangrijk om te weten wat jouw uiteindelijke streven is met jouw campagne. Wil je meer bezoekers naar jouw website trekken, wil je meer naamsbekendheid genereren, wil je beter vindbaar zijn enzovoorts. Aan de hand van deze strategie ga je kijken naar de volgende stap, namelijk: de biedstrategie. Hiermee bepaal jij wat jouw dag limiet wordt. Zo weet jij precies hoeveel jij per dag kwijt bent aan de Google ads campagne en kunnen de bedragen niet onnodig hoog oplopen. Er zijn dus al een aantal stappen waar jij over na moet denken voordat je begint met het opstarten van een Google ads campagne. 

 

Wat leveren ads jou op?

Hoeveel het jou oplevert hangt natuurlijk ook af van jouw budget, de kosten aan tijd die jij erin stopt en in hoeverre het resultaat overeenkomt met de eerder gezette target. Als het voeren van Google ads campagnes niet jouw dagelijkse bezigheid is, dan kan het opzetten en actief bijhouden hiervan best wat tijd vragen. Deze tijd wil jij als ondernemer natuurlijk liever in de primaire processen van jouw bedrijf investeren. Waar jij er waarschijnlijk lang over doet om Google ads helemaal te begrijpen, zijn er mensen die hier dag in dag uit mee bezig zijn. 

 

Redenen om Google ads uit te besteden 

Dit is dan ook een van de redenen om eens na te denken over het uit besteden van jouw Google ads. Doe jij dit, dan zal je merken dat dit een heleboel voordelen oplevert. Om een aantal voordelen te noemen hebben wij deze hieronder voor jou op een rij gezet:

  • Bepalen wanneer jouw campagne wel of niet goed loopt.

Omdat jij, naar alle waarschijnlijkheid, weinig verstand hebt van Google ads, dan kan je dus ook niet goed inschatten wanneer het wel goed gaat en wanneer je toch even bij moet sturen. Een Google ads specialist kan dit feilloos. Wat tijd bespaart en ervoor zorgt dat jij alles uit jouw campagne kunt halen.

 

  • De Google ads campagne specifiek richten op een bepaalde doelgroep.

Hoe je dit doet kan iemand je uitleggen, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Je bepaalt dit namelijk aan de hand van een zoektermenonderzoek. Hier heb je speciale programma’s voor nodig, wat weer extra geld en tijd kost, maar ook een meer ervaring. 

 

Kies voor een professioneel en ervaren marketingbureau om jou hierbij te helpen. Zoals bijvoorbeeld een Traffic Today. Neem een kijkje op hun website en stel jouw vragen over ads uitbesteden. Zij kunnen al jouw vragen beantwoorden.

https://www.traffictoday.nl/